Uwaga! To się psuje: uszczelka pod głowicą
Najczęstszym powodem awarii silnika jest pęknięta uszczelka pod głowicą. Przekonał się o tym pan Zbigniew, który zauważył, że w jego Hyindai i30 ubywa płynu chłodzącego. Umówiliśmy Panu Zbigniewowi warsztat, który przesłał nam poniższą diagnozę:
- Usługa serwisowa: 1400 pln
- Sprawdzenie szczelności głowicy: 100 pln
- Planowanie głowicy: 80 pln
- Planowanie bloku silnika i tłoków: 300 pln
- Uszczelka głowicy cylindrów: 67,87 pln
- Uszczelniacz wału korbowego: 29.45 pln
- Uszczelniacz wału korbowego: 58,63 pln
- Filtr oleju: 25,63 pln
- Panewki korbowodowe OEM: 162,12 pln
- Olej silnikowy Castrol 5W40: 134,22 pln
- Część używana 700 pln
- Masa uszczelniająca 63,45 pln
- Uszczelka obudowy rozrządu 61,11 pln
Łącznie do zapłaty: 3185,48 pln
Jak widać koszt naprawy silnika jest wysoki. Na szczęście Pan Zbigniew miał aktywowany pakiet gwarancji GetHelp.pl na swój samochód i zaoszczędził aż 3185,48 zł! GetHelp.pl pokrył koszt całej naprawy a pan Zbigniew zadowolony może dalej bezpiecznie jeździć swym autem.
Uszczelka pod głowicą znajduje się między głowica a kadłubem silnika, przez która kanałami przepływają olej oraz płyn chłodniczy. Do głównych zadań jej należy odizolowanie tych dwóch cieczy, których temperatura jest skrajna, tzn. olej jest gorący a płyn chłodniczy (jak sama nazwa wskazuje) – zimny. Oprócz tego zapobiega przedostaniu się płynu chłodniczego do cylindrów. Objawami świadczącymi o uszkodzeniu uszczelki głowicy mogą być m.in. nieregularna praca silnika czy też ubywanie płynu chłodniczego – tak jak to było w przypadku pana Zbigniewa. Jeżeli coś złego dzieje się z samochodem warto udać się od razu do warsztatu na diagnozę, gdyż bagatelizowanie objawów może spowodować uszkodzenie całego silnika.
Przeczytaj koniecznie: