Jak sprzedać samochód bez obniżania ceny

Targowanie się i pytania o rabat to praktyka stosowana od zawsze zwłaszcza podczas sprzedaży samochodu. Wielu kupujących widząc cenę auta w internecie od razu zakłada, że kilkaset złotych lub tzw. końcówkę ceny (zwykle 900 pln) uda się wynegocjować. Dzieje się tak dlatego, że widząc dwa identyczne modele samochodu jedyną różnicę jaką widzi klient to cena a co za tym idzie stara się właśnie na tej płaszczyźnie ugrać coś dla siebie. Myślicie pewnie, że nie można sprzedać pojazdu bez rabatu. My wam pokażemy, że da się i co więcej jest to nawet bardziej opłacalne, zarówno dla was jak i dla klienta.


Co zrobić, aby klienci kupowali u Ciebie?

Mijają kolejne lata i coraz więcej sprzedawców staje się świadomych tego, że pozyskanie klienta jest coraz trudniejsze. Klienci są coraz bardziej wymagający, chcą zostać obsłużeni kompleksowo i mieć pakiet dodatkowych przywilejów. Sprawą drugorzędną jest to czy ktoś z nich skorzysta, ważne jest to, aby miał możliwość. Tego rodzaju dodatki potrafią również wpływać pozytywnie na ocenę sprzedającego przez potencjalnego klienta, dla którego tylko pozornie Cena Czyni Cuda. Jest to ogólnie powtarzana fraza, która jak przychodzi co do czego jest tylko hasłem. Gdyby tak było w rzeczywistości to nadal wszyscy by jeździli małymi samochodami w podstawowym wyposażeniu lub „chińskimi wynalazkami” pokroju marki „TATA”. Prawda jest taka, że Polacy chcą kupić auto dobrej jakości i renomowanej marki. Co roku najchętniej poszukujemy samochodów pokroju BMW 3, Audi A4 czy Volkswagen GOLF. Gdy już zdecydujemy się jaki model nas interesuje musimy wybrać osobę, od której go kupimy.

I tu pojawia się pierwszy problem

Zazwyczaj jest tak, że jeśli klient ma do wyboru ten sam samochód dostępny od kilku różnych sprzedawców to pojedzie tam, gdzie jest on najtańszy. Dzieje się tak dlatego, że jest to jedyna różnica dzieląca oba pojazdu. I to po stronie sprzedawcy jest pokazanie klientowi już na etapie poszukiwania auta, że kupując u niego „otrzymuje się” coś jeszcze. Oczywiście jest wiele możliwości czym to „coś” będzie.

 

  • Gwarancja w cenie

Coraz więcej klientów zwraca uwagę na dodatkowe „zabezpieczenia” podczas zakupu samochodu. Obecnie ponad 30% klientów poszukuje auta, które będzie posiadało dodatkową Gwarancję. Na takie rozwiązanie decydują się, ponieważ cenią sobie wygodę i nie chcą być zdani na swój los. Dodatkowo obawiają się niespodzianek a Gwarancja przy zakupie samochodu wzbudza ich zaufanie i buduje więź sprzedawcy z klientem. Trzeba pamiętać, że 52% aut ma awarię w pierwszym roku od zakupu. Klienci mają również obawy o stan kupowanego przez nich samochodu a Gwarancja buduje zaufanie. Zwykle wystarczy ją po prostu zaproponować i pokazać kilka korzyści takich jak: bezpieczeństwo, oszczędność, spokój czy wygodę. Obecnie coraz popularniejsze jest dodawanie Gwarancji na 1 rok w cenie samochodu. Jest to dodatkowy wyróżnik na który klienci bardzo zwracają uwagę.

Mając do wyboru dwie identyczne rzeczy w takiej samej cenie wybierzemy tę do której jest dołączona 12 miesięczna Gwarancja. A taki fakt można umieścić już na pierwszym zdjęciu dzięki czemu klient kliknie w nasze ogłoszenie a nie konkurencji.

Dodatkowo to właśnie Gwarancja jest idealnym sposobem na to, aby klient się nie targował. Jak to zrobić? Bardzo prosto. Wystarczy zaoferować mu więcej niż oczekuje. Kupujący chce 500 rabatu… daj mu 1000 i zaskocz go. Oczywiście chodzi o kwotę Gwarancji, którą dostanie dodatkowo do samochodu. Możesz myśleć, że to się Tobie nie będzie opłacać. W rzeczywistości jest kompletnie inaczej. Pamiętaj, że na wszystkie Gwarancje wystawiane w GetHelp.pl otrzymujesz pełną fakturę VAT. Co za tym widzie Gwarancja, którą klient widzi za 999 pln Ciebie realnie kosztuje tylko

W ten sposób klient otrzymał więcej niż oczekiwał a w dodatku ma zapewnioną 12 miesięczną ochronę na samochód, a Ty na tym zyskałeś ponad 400 pln.

Warto również pomyśleć nad tym by oferować klientowi jeszcze bardziej kompleksowe rozwiązania takie jak:

 

  • Zostawienie samochodu w rozliczeniu

Klienci, którzy planują zakup samochodu używanego często stają przed dużym dylematem. Czy najpierw powinni sprzedać swoje obecne auto czy może zacząć od kupna, a o samej sprzedaży pomyśleć później. W zależności od tego, które rozwiązanie wybiorą może to opóźnić nowy zakup nawet o kilka miesięcy. Najważniejsze jest, aby przekonać klienta do tego, że nowy samochód, który zamierza kupić jest o kilka klas lepszy od jego obecnego. To przekona go do zostawienia obecnego auta w rozliczeniu. W związku z tym sprzedawcy, którzy oferują taką możliwość często są lepiej postrzegani przez klientów. Oczywiście należy pamiętać też o tym, że samochód zostawiany przez klienta pewnie nie jest w tak dobrym stanie jak ten nowo kupiony, a co za tym idzie cena powinna być też do tego dostosowana. Posiadanie w ofercie pakietu Gwarancji zabezpiecza Cię dodatkowo w przypadku odsprzedaży tego pojazdu. Ponieważ musisz mieć świadomość, że za wady również w tym odkupionym samochodzie odpowiadasz ty. Nawet jeżeli odkupiłeś auto z wadami ukrytymi o których nie wiedziałeś to teraz to są Twoje wady ukryte.

 

  • Sprzedaż na kredyt / leasing

Dwoma najważniejszymi elementami jakimi kierują się klienci podczas kupna samochodu to rodzaj/model samochodu oraz budżet jaki są w stanie na to przeznaczyć. I celowo nie jest napisane o kwocie jaką dysponują, bo często na zakup auta po prostu nie mają tyle pieniędzy, ile jest im potrzebne. Część sprzedawców przy współpracy z bankami oferuje wzięcie kredytu na wybrany przez klienta samochód. Jest to optymalne rozwiązanie, które wielu klientów może skłonić do kupna droższego auta niż zakładali, gdyż wszystkie formalności załatwiają w jednym miejscu. GetHelp.pl również oferuje dealerom możliwość sprzedaży pojazdu na kredyt. Cały system jest bardzo prosty i intuicyjny. Wystarczy w Panelu Dealera wejść w „Kalkulator rat”, wpisać kwotę, okres kredytowania oraz ustalić swoją prowizję. Wszystkimi formalnościami zajmuje się GetHelp.pl. Obsługujemy całą Polskę a decyzja wydawana jest w 2 godziny.

 

  • Ubezpieczenie OC / AC

Ubezpieczenie to jedna z tych rzeczy, która klienta na pewno nie ominie po zakupie samochodu. Bardzo ważnym czynnikiem jest ustalenie swoich własnych potrzeb i dopasowanie do nich oferty. Zalecamy szczególną uwagę zwrócić na takie aspekty jak oszacowana wartość samochodu, ubezpieczenie od zdarzeń losowych (zdarzenia naturalne), udział własny w szkodzie, sposób naprawy szkody, użyte części do naprawy (oryginalne / zamienniki), amortyzacja części. Przy zakupie samochodu z Gwarancją GetHelp.pl klienci mogą skorzystać z dodatkowej zniżki 20% na ubezpieczenie. Dzięki temu, że do sprzedawanego samochodu dodajesz polisę na 90 dni, klient nie musi ponosić od razu kolejnego kosztu związanego z ubezpieczeniem, gdyż będzie jeździł na polisie otrzymanej od Ciebie. Jest to również dobra możliwość do wystawienia samochodu drożej niż konkurencja.

  • Gratisy

Tutaj mamy już pełną dowolność. Jedni dealerzy dodają do każdego samochodu małego szampana, inni zniżki do sklepów z częściami samochodowymi z którymi współpracują. Pomysłów jest wiele i tak naprawdę nie ma tutaj złych pomysłów. Najważniejsze jest wzbudzić w kliencie coś co nazywane jest „Efektem WOW”. Jak to już zrobimy zależy tylko od nas.

 

Zobacz również:
☞ Jak dostać samochód zastępczy od GetHelp.pl
☞ 31% klientów masz na wyciągnięcie ręki
☞ Niezależnie co sprzedajesz mamy na to Gwarancje

Podziel się