Jak zarobić na koszty prowadząc auto handel w czasach koronawirusa?

Kryzys wywołany koronawirusem nikomu nie pomaga. Kupujący boją się wyjść z domu, są coraz bardziej niepewni  w trudnych czasach ale nadal są tacy, którzy chcą lub muszą kupić używany samochód. Jak ich przyciągnąć do siebie, sprzedać choć kilka samochodów i zarobić na koszty w tych trudnych czasach? Prostych metod niestety nie ma, ale dzisiaj o wiele bardziej niż kiedykolwiek liczy się zaufanie do sprzedawcy i wiara w to, że wyjazd po auto, szybkie oględziny bez jazdy próbnej i jeszcze szybsza decyzja o zakupie nie będą tragiczne w skutkach. W normalnych warunkach 31% klientów poszukuje samochodu z dodatkową Gwarancją, ponieważ wierzy w to, że samochód z gwarancją jest lepszy a sam sprzedawca budzi zdecydowanie większe zaufanie kupującego. Dlatego też w czasach gdy firmy nie tylko gwarancyjne zamykane są na 4 spusty Partnerzy GetHelp.pl nadal sprzedają samochody z gwarancją! Dlaczego tak się dzieje?


Po 1. Klienci już wiedzą co działa i kierują się opiniami w internecie

W dzisiejszych czasach amatorów wyjazdów „w ciemno” jest coraz mniej a coraz to nowe promocje cenowe nie gwarantuj a już skuteczności sprzedaży. Klienci coraz częściej sprawdzają opinie o sprzedawcy samochodu zanim jeszcze zdecydują się do niego zadzwonić. Dlatego też Ci wszyscy którzy nie  mają zbudowanej własnej marki, są anonimowi w internecie jako pierwsi odczuwają każdy kryzys. Niestety nie da się tego zrobić szybko i łatwo ale można skorzystać z tego, że dobrymi opiniami cieszy się firma z którą współpracujemy i niejako „podpiąć” się pod zaufanie, które już ktoś zbudował.

GetHelp.pl jako jedyna firma gwarancyjna w Polsce ma włączoną możliwość wystawiania opinii zarówno w serwisie Google jak i Facebook.  Ocena 4,9 jest dowodem tego, że Gwarancje działają a zarówno Klienci jak i Partnerzy są zadowoleni z jakości codziennej pracy. Gorzej jednak jeśli Twój potencjalny Partner w biznesie blokuje komentarze a wszystko próbuje załatwić niską ceną. Jakości usług na takich działaniach po prostu nie da się już budować a kupujący już to wiedzą. Dlatego też kupują to co jest już znane i od firm, do których mają zaufanie. A dzisiaj zaufanie buduje się na pozytywnych opiniach w internecie.

 

Po 2. Klienci kupują od firm, które są stabilne finansowo i organizacyjnie

Gdy sytuacja na rynku jest stabilna to praktycznie każda firma działa sprawnie. Zwłaszcza kiedy sprzedaż „robi się sama” a dochody szybko rosną. Całość wygląda diametralnie inaczej, gdy zaczyna się dziać coś niepokojącego. Mówimy tu przeważnie o sytuacjach, na które nikt po prostu nie ma wpływu.  Dobrym przykładem jest obecna sytuacja z koronawirusem, który w wielu firmach sporo namieszał. Nadzwyczajna sytuacja zmusiła do podjęcia nadzwyczajnych działań. Nie oznacza to jednak, że nasze samochody z uwagi na koronawirusa przestały się psuć. Szansa na awarię jest nadal taka sama jak w każdym innym dniu. A przypomnijmy, że GetHelp.pl obsługuje ponad 10 tysięcy awarii a ponad połowa samochodów (52% według statystyk za rok 2019) ma usterkę w pierwszym roku od zakupu. O statystykach awaryjności więcej pisaliśmy TUTAJ. W takiej sytuacji zwłaszcza kiedy niezbędna jest szybka pomoc, holowanie albo samochód zastępczy Klient chce skorzystać z Gwarancji bez żadnych utrudnień.

O tym jak łatwo zgłosić awarię w GetHelp.pl nawet w czasach pandemii wirusa można przeczytać TUTAJ

W przeciwieństwie do konkurencji GetHelp.pl pomimo szalejącego wirusa funkcjonuje tak jak każdego innego dnia. Organizuje holowanie, nadzoruje proces naprawy w warsztacie, udostępnia samochody zastępcze, realizuje płatności. Wszystko w taki sposób aby Twoi Klienci nadal byli obsługiwani w jakości do której są przyzwyczajeni. 

Sprawność organizacyjna firmy gwarancyjnej i skuteczność działania w każdych warunkach bez zbędnych wymówek to kolejny aspekt decydujący o tym, czy firma zdobędzie zaufanie Klienta a co za tym idzie czy pomoże w sprzedaży samochodu. W końcu zakup używanego samochodu z punktu widzenia kupujących to nadal spore ryzyko a zaufanie do sprzedawcy może wzmacniać lub osłabiać postępowanie współpracujących firm. W końcu proponując klientowi jakieś rozwiązanie np. dodatkową gwarancję bierzemy również odpowiedzialność za firmę której usługi sprzedajemy.

 

Po 3 Dostępność dla Partnerów i Klientów

Już pierwszy kontakt z firmą powinien u każdego Klienta wywołać poczucie tego, że firma jest dla niego. Wszystkie działania powinny więc prowadzić do pokazania Klientowi, że jest najważniejszy bo to pomaga sprzedaż Nasz towar lub usługę. Nastawienie na Klienta powinno więc być priorytetem w każdych okolicznościach ponieważ na wprost przekłada się na wzrost zaufania i zwiększa sprzedaż. Jeśli współpracujemy z firmą zewnętrzną to chcemy móc do niej zadzwonić zawsze jak tylko mamy problem. A te często są uzależnione od tego, kiedy klienci do nas przyjdą. Czasami jest to sobota, niedziela albo godziny wieczorne. Prowadząc biznes powinniśmy być zawsze gotowi i tego samego oczekujemy od firmy Gwarancyjnej. GetHelp.pl jako jedyna firma gwarancyjna w Polsce posiada własną aplikację mobilną iHelp®, która umożliwia Klientowi zgłoszenie awarii jednym kliknięciem oraz całodobową infolinię. Udostępnia również inne formy kontaktu np. poprzez media społecznościowe co buduje zadowolenie Klienta i wpływa na pozytywne oceny, które to zwiększają sprzedaż. Nie tylko gwarancji ale również samochodu z gwarancją …

Partnerska współpraca to nie tylko standardowe i codzienne działania ale również a może przede wszystkim wsparcie w trudnych momentach np. awarii systemów komputerowych czy internetu. Dlatego też dla firm sprzedających samochody z gwarancją getHelp.pl uruchomiona została dedykowana infolinia na której w krytycznych momentach zawsze czuwa konsultant. Przykładem mogą być awarie systemu do aktywacji polis OC. W takich chwilach polisę OC można wykupić lub przedłużyć nawet w środku nocy ponieważ wszyscy wiemy co oznacza „luka w ubezpieczeniu” i z jak dużymi karami finansowymi się wiąże. To jest partnerska współpraca!   

 

Po 4 Dopasowana oferta

Każda firma jest inna, nawet jeśli na pierwszy rzut oka sprzedaje „ten sam produkt” albą tą samą usługę. Powinniśmy być tego świadomi jako Klienci, ale również jako sprzedający lub współpracujący z taką firmą. Zwłaszcza jeśli mówimy o produktach, które na naszym rynku dopiero zyskują na popularności. Dobrym przykładem są tutaj gwarancje na samochody używane. Wielu sprzedawców o nich „coś słyszała”. Jedni mają o nich dobre, inni trochę gorsze zdanie (zwykle zasłyszane gdzieś na podstawie ogólnych opinii lub przekonań). Trzeba wziąć jednak pod uwagę, że analizowanie produktu, którym są gwarancje to jedno, ale w pierwszej kolejności powinno się sprawdzić firmę, która je oferuje.

Jeśli coś zyskuje na popularności (produkt, usługa, itp.) to szybko znajdują się „naśladowcy”, którzy oferują na pierwszy rzut oka to samo. Często jest jednak tak, że jakość jaką oferują znacząco odstaje od pierwowzoru. Tak też jest w przypadku Gwarancji. Nawet jeśli zakres ochrony samochodu wydaje się być taki sam to sposób i jakość rozwiązania awarii może być diametralnie inna.

Zakres gwarancji, którą kupujemy powinien wiec być jasny a ilość wyłączeń ograniczona albo co najmniej właściwie dobrana do ceny usługi. Przykładem jasnej polityki w tym zakresie są gwarancje GetHelp.pl w których wyłączenia dotyczą pięciu oczywistych przypadków: napraw wykonywanych bez akceptacji gwaranta, uszkodzeń powstałych w wyniku działania sil wyższych np. pożaru lub kolizji drogowych, elementów eksploatacyjnych podlegających okresowej wymianie np. paski rozrządu, klocki hamulcowe, oraz awarii spowodowanych niewłaściwą eksploatacją pojazdu np. zatankowania niewłaściwego paliwa oraz dodatkowych czynności takich jak diagnostyka czy przeglądy okresowe. Więcej na ten temat TUTAJ

Najgorszym jednak z możliwych grzechem jest nieuczciwe wprowadzanie w błąd Klienta i stosowanie wyłączeń w stosunku do elementów które ulegają awariom najczęściej np. gwarancja na silnik z wyłączeniem najczęściej występującej usterki wypalenia uszczelki pod głowicą, albo naprawy tylko części podzespołów np. zakupu części ale bez pokrycia kosztów robocizny. Takie działania zewnętrznej firmy zawsze skutkują niezadowoleniem Klienta i przekładają się na negatywne opinie nie tylko na temat danej firmy ale również sprzedawcy używanego samochodu.

Oczywistym jest to, że każda firma sprzedająca używane samochody jest inna. Ma inną politykę sprzedaży, miejsce i zakres działania, wielkość sprzedaży oraz sprzedaje rożne samochody. Dlatego też oferta firmy współpracującej powinna być dopasowana do indywidualnych potrzeb każdego sprzedawcy i uwzględniać jego wyjątkowe potrzeby. W GetHelp.pl dla Klientów dostępnych jest kilkanaście różnych gwarancji, które spełniają rożne potrzeby sprzedawców i ich klientów. Naturalne jest to, że innej gwarancji potrzebuje właściciel kilkunastoletniej Toyoty Yaris, innej kilkuletniego Passata a jeszcze innej naładowanego elektroniką Mercedesa. Opis podstawowych gwarancji można znaleźć tutaj:

Gwarancja Classic - dla małych miejskich aut

Gwarancja Premium - optymalne rozwiązanie dla każdego

Gwarancja Grand - aż 30 000 pln na naprawy Twojego samochodu

Gwarancja Master - żadna awaria jej nie straszna

Zaufaj więc największej firmie gwarancyjnej w Polsce, której niestraszna żadna sytuacja.

 

Czy wiesz, że:
☞ 31% klientów masz na wyciągnięcie ręki
☞ Nie komplikujemy prostych rzeczy
☞ Inni za to płacą, a Ty masz to za darmo

Podziel się