4 sposoby, by sprzedawać auta szybciej i łatwiej
Świat obecnie zmienia się bardzo dynamicznie. Tempo tego rozwoju znajduje swe źródło między innymi w nowoczesnych technologiach oraz nowych kanałach komunikacji, np. mediach społecznościowych. Co ważne, z punktu widzenia biznesu opartego na sprzedaży, spada średnia wieku potencjalnego Klienta, zatem dostosowanie się do “młodych” wydaje się logiczną drogą.
Ten artykuł powstał dla Sprzedawców aut używanych. Zastanowimy się w nim jaki jest teraz tak naprawdę Klient, jakie ma postawy i oczekiwania oraz przeniesiemy to na konkretne działania i zachowania wspomagające sprzedaż.
Na początek warto zauważyć, że ogólny rozwój społeczeństwa przyczynia się do wzrostu oczekiwań wygody i bezpieczeństwa. Klienci dokonując zakupu- zwłaszcza dosyć poważnego jakim jest samochód chcą jak najbardziej kompleksowej obsługi. Musimy zdać sobie sprawę z tego, że czasy, w których Klienci kupowali auta z lawet, jakiekolwiek one były i nie zadając żadnych pytań bezpowrotnie się skończyły. Teraz Klienci potrzebują racjonalizacji zakupu, więc będą chcieli poznać jak najwięcej szczegółów dotyczących danego pojazdu. To nie wynika często z ich złej woli, po prostu jest to znamię czasów. Warto ten moment wykorzystać na postawienie siebie- Sprzedawcy w roli eksperta, który doradzi zakup odpowiedniego auta dostosowanego do potrzeb danego Klienta. Chwila merytorycznej, rzeczowej i fachowej rozmowy z Klientem może rozwiać jego wątpliwości i doprowadzić do zakupu zaproponowanego pojazdu. Każdy Sprzedawca może sobie odpowiedzieć na pytanie czy warto i czy chce inwestować w to swój czas.
Blisko tego tematu jest również fakt, że Klienci coraz bardziej będą potrzebowali rozwiązań zindywidualizowanych. Tak jak pisaliśmy powyżej, większość Klientów nie zdecyduje się na zakup przypadkowego auta. Z tego powodu niezwykle ważne jest, aby słuchać czego Klient oczekuje. Krótko mówiąc, jeśli Klient informuje Sprzedawcę, że poszukuje małego miejskiego auta w typie Opla Corsy to Sprzedawca powinien wziąć to pod uwagę podczas proponowania mu samochodów. Ta sama zasada dotyczy również produktów dodatkowych. Chwila rozmowy z Klientem na temat Gwarancji, ubezpieczenia czy możliwości kredytowania pozwoli nie tylko sprzedać samochód, ale również uzyskać dodatkową prowizję na tych właśnie usługach.
Kolejną ważną tendencją dotyczącą metod poszukiwania aut przez Klientów jest szybkie scrollowanie. Jesteśmy przyzwyczajeni do natłoku treści w Internecie, przez które można przebić się tylko jednym sposobem- bardzo szybkim przewijaniem. Te zachowania przenosimy również na zakupy. Dla Sprzedawców aut używanych oznacza to, że istnieje potrzeba wyróżnienia ogłoszeń. Rynek jest nasycony najpopularniejszymi modelami samochodów i to od Sprzedawcy zależy, czy Klient wybierze jego Opla Astrę, a nie inną spośród 4230 dostępnych na portalach ogłoszeniowych. Z tego powodu GetHelp.pl udostępnia swoim Partnerom Biznesowym stronę wklejki.pl, która umożliwia zrobienie darmowych wyróżnień.
Czas galopującej inflacji i niepewnej sytuacji polityczno-gospodarczej w Polsce przyczyniają się do zwiększonej potrzeby bezpieczeństwa Klientów. Z tego powodu szacuje się, że w ciągu najbliższych 2 lat Klienci będą wybierali produkty, z ich punktu widzenia, bezpieczne. Jeśli chodzi o samochody to zapewne będzie wiązało się to z popularnymi markami i najczęściej wybieranymi modelami, chociażby z uwagi na dużą dostępność tanich części służących do ich naprawy. Wyżej wspomniane bezpieczeństwo będzie również dotyczyło miejsca, w którym Klient zdecyduje się na zakup. Badania wskazują, że ludzie będą decydowali się chętniej na zakupy lokalne. Jest to umotywowane tym, że im bliżej jest Sprzedawca tym łatwiej będzie w razie problemów dochodzić swoich praw.
Reasumując, stałe śledzenie zmian zachodzących na rynku daje Sprzedawcy szansę na dostosowanie się do społeczeństwa i znalezienie nowych sposobów na zwiększenie sprzedaży.
Czytaj więcej tutaj:
☞ Jak chronić się przed rękojmią?
☞ Jak zwiększyć liczbę Klientów?
☞ Niezależnie co sprzedajesz mamy na to Gwarancję.