7 trendów sprzedażowych, o których prawdopodobnie nie wiesz!
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Jak wygląda mechanizm zmian w zachowaniu Klientów pod względem podejmowania decyzji zakupowych?
-
Poznasz 7 trendów w sprzedaży, dzięki którym będziesz mógł dostosować swój biznes do zmieniającego się świata i zarabiać więcej.
-
Będziesz mógł zapisać się na cykl artykułów, które opiszą dokładnie każdy trend wraz z konkretnymi działaniami, które możesz podjąć dla zwiększenia sprzedaży.
Świat dynamicznie zmienia się, tak naprawdę na Naszych oczach. Również w kwestii podejmowania decyzji zakupowych można zaobserwować znaczne różnice w zachowaniu Klientów. Kiedyś, w czasach dużego niedostatku samochodów, ich sprzedaż była zdecydowanie prostsza. Klienci kupowali to co było, bardzo często wprost z lawety. Minęło jednak sporo czasu. Weszliśmy do Unii Europejskiej i nawiązaliśmy wiele sojuszy, co w rezultacie zaowocowało tym, że jako społeczeństwo otrzymaliśmy dostęp do ogromu produktów. Również w kwestii samochodów. To z kolei spowodowało, że zaczęliśmy wybierać i przebierać w poszukiwaniu tego idealnego. Nie ma więc wątpliwości, że zachowania Klientów zmieniły się i będą zmieniać się nadal w obliczu sytuacji globalnej. Sprzedawca ma tak naprawdę dwie drogi. Może udawać, że to co się dzieje go nie dotyczy i nie podejmować żadnych działań adaptacyjnych albo może przeanalizować te zmiany i zastanowić się w jaki sposób się do nich przystosować. Te dwie możliwości oczywiście mają swoje plusy i minusy. Plusem pierwszego wyjścia jest to, że nie trzeba inwestować nawet odrobiny czasu i nie trzeba zmieniać niczego w swoim procesie. Natomiast taka bierna postawa może w rezultacie doprowadzić do utraty i braku napływu nowych Klientów, czyli znacznego regresu całego biznesu. Jeśli chodzi o aktywną analizę i dopasowywanie się do zmieniającego się świata to będzie to miało ogromy wpływ na rozwój przedsiębiorstwa, ale na pewno jest czasochłonnym zadaniem. Ten artykuł powstał dla Sprzedawców, którzy wybierają drugie rozwiązanie, czyli chcą w świadomy sposób rozpoznawać zmiany na rynku i podejmować skoordynowane działania. Jeśli należysz do tej grupy Sprzedawców dowiesz się z niego jakie są obecne tendencje sprzedażowe i zobaczysz w jaki sposób możesz je wykorzystać dla rozwoju swojego biznesu. Oprócz tego wstępnego artykułu pojawi się ich jeszcze siedem, tak aby kompleksowo omówić wszystkie trendy obecne na rynku konsumenckim.
O czym będziemy pisać w kolejnych artykułach z tego cyklu? Będziemy w dokładny sposób omawiać trendy sprzedażowe i podawać przykłady działań, które Sprzedawcy mogą podejmować już teraz oraz w perspektywie do 5 lat samodzielnie oraz we współpracy z GetHelp.pl
-
Ludzie szukają rozwiązań, które pozwolą im nie wydawać dużej ilości pieniędzy na raz. Robią to w obawie przed utratą finansowej płynności. Stąd zamiłowanie do kredytów, leasingów, wynajmów i abonamentów. Wykorzystaj to w swoim procesie!
-
Żeby Klienci kupili jakiś produkt to muszą najpierw o nim usłyszeć w najpopularniejszych mediach. Klienci są przyzwyczajeni, że wszystko mogą kupić za pośrednictwem mediów społecznościowych. Przedstawienie swojej firmy na Facebooku może zatem przynieść zdecydowanie więcej sprzedaży. Jak zatem efektywnie komunikować się z Klientem?
-
Treści muszą być jak najkrótsze i mocno wyróżnione, ponieważ w dzisiejszych czasach Klienci mają do przescrollowania masę contentu. Jak wyróżniać swoje komunikaty do Klientów?
-
Personalizacja produktów i indywidualne podejście to kolejny trend. Klienci będą szukali rozwiązań dopasowanych do nich oraz będą potrzebowali fachowej porady i proklienckiego podejścia. Weź to pod uwagę przy planowaniu swoich działań!
-
Klienci będą decydowali się częściej na zakupy lokalne. To może dać Ci szansę na łatwe wypromowanie się, na przykład dzięki dobrym opiniom. Docieraj do tych Klientów, buduj zaufanie i zwiększaj swoje marże.
-
Automatyzacja i unowocześnienie procesu zakupowego to domena kolejnych lat. Twoi Klienci to również ludzie wychowani w dobie nowoczesnych technologii oczekujący takich rozwiązań, którzy nie chcą dzwonić i rozmawiać przez telefon. Na pozór małe zmiany jak na przykład otwarcie się na czat na Messengerze lub korespondencję mailową mogą dać Ci ogromny efekt sprzedażowy. Jak prowadzić z nimi dialog?
-
Przyjmuje się, że na znaczeniu będzie zyskiwało bezpieczeństwo transakcji i późniejszego użytkowania produktu. To oznacza, że Klienci będą chętniej kupowali samochody z fakturą VAT, od rzetelnej firmy. Dodatkowo fakt istnienia rękojmi i praw Klienta, w tym wymiarze da Sprzedawcy przewagę nad szarą strefą. Klient chętniej kupi auto od firmy i z Gwarancją zapewniając sobie pełną ochronę. Jak dać Klientowi to poczucie bezpieczeństwa i zarabiać dzięki temu więcej?
Zapisz się TUTAJ na cykl 7 artykułów, które dadzą Ci płynność w prowadzeniu biznesu. Dzięki temu nie zaskoczą Cię zmiany rynkowe i zawsze będziesz gotów na nowych Klientów.
Przeczytaj również:
☞ FAQ - najczęstsze pytania Klientów
☞ Jaką Gwarancję wybierają Klienci?
☞ Gwarancja Grand - 30 000 pln na naprawę Twojego samochodu!