Oferta GetHelp.pl - bezpieczeństwo i wygoda
Nawet najlepszy specjalista nie może na 100% przewidzieć tego co będzie się działo z samochodem po jego sprzedaży. Awarie się zdarzają i to normalna sprawa, ale Klienci są coraz bardziej roszczeniowi. Ich obsługa, jest coraz trudniejsza a „podpowiedzi” prawników o 24 miesiącach rękojmi coraz częściej przekładają się na pozwy sądowe. I to nawet w najbardziej błahych sprawach takich jak wymiana klocków hamulcowych albo oleju. To, że sprzedajesz sprawny samochód, na który zazwyczaj udzielasz jeszcze kilkuset złotych upustu nie chroni Cię przed reklamacjami i dodatkowymi nerwami oraz kosztami tak jak Gwarancja GetHelp.pl.
Umowa bez opłat
Podpisanie umowy z GetHelpl.pl nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami. Nie stosujemy kar umownych, nie wprowadzamy limitów ani nie zmuszamy do sprzedaży samochodów z gwarancją. Traktujemy naszych sprzedawców samochodów po partnersku i chcemy wspólnie robić biznes.
Ochrona prawna
Sprzedając pojazd z Gwarancją GetHelp.pl masz zapewniony spokój. Twój klient zawsze będzie zadowolony a Ty możesz się zając swoim biznesem. W przypadku ewentualnej awarii nie musisz przejmować się rękojmią ponieważ całą obsługą procesu reklamacji zajmujemy się my.
Całodobowa obsługa
Gwarancja GetHelp.pl zapewnia nie tylko całodobową obsługę Twoich Klientów, ale również obsługę całego procesu reklamacji od drobnych napraw na drodze, poprzez holowanie oraz pokrycie kosztów zakupu części i robocizny aż do zapewnienia samochodu zastępczego na czas naprawy. To wygodne dla Ciebie i Twoich Klientów. Ty śpisz a my pracujemy.
Rękojmia i gwarancja to najczęściej spotykane podstawy rozpatrywania reklamacji
W styczniu 2021 roku wchodzi w życie rewolucyjna zmiana rękojmi, dlatego warto wiedzieć jak się zabezpieczyć, jeszcze przed sprzedażą auta i co robić, gdy po czasie klient zgłosi się z reklamacją.
Rękojmia dotyczy nie tylko wad, ale szerzej – przypadków „niezgodności z umową” i wad prawnych. Sprzedawca odpowiada więc także kiedy samochód technicznie jest sprawny. Bardzo ważne są domniemania – że w razie ujawnienia wady w pierwszych 12 miesiącach po sprzedaży konsumentowi, musiała ona istnieć w czasie zakupu, albo że po nieudzieleniu odpowiedzi w terminie żądanie uznaje się za zaakceptowane. W efekcie nawet niezasadna reklamacja może stać się skuteczna. Rękojmię można skrócić, ale w wymaga to odpowiednich zapisów w dokumentach sprzedaży.
Od stycznia 2021 roku duża grupa kupujących - osoby prowadzące jednoosobowe działalności gospodarcze otrzymaj nowe uprawnienia. Jeśli kupią samochód po tej dacie nie zajmując się tym zawodowo – będą objęci ochroną z rękojmi w sposób podobny do konsumentów. Skorzystają więc z domniemań czasu powstania wady lub nieterminowej odpowiedzi, chyba że uprawnienia zostaną wyłączone dokumentami sprzedaży lub obsługą Klienta zajmie się firma gwarancyjna.
Gwarancja na tle rękojmi
Gwarancja nie jest ustawowym nakazem, ale dobrowolną korzyścią i wyborem dla Klienta. Zakres gwarancji określa gwarant - sprzedawca albo inny podmiot. Można określić uprawnienia Klienta i odpowiedzialność inaczej niż w rękojmi. W interesie sprzedawcy jest to, aby na przykład przyznać Klientowi prawo do naprawy, ale nie dać prawa zwrotu samochodu. Klient nie może domagać się dodatkowych rekompensat, jeśli gwarancja tego nie przewiduje.
Gwarancja jest korzystna dla sprzedawcy, bo w praktyce może zastąpić rękojmię z tytułu wady fizycznej. Sądy często potwierdzają, że Klient decydując się na roszczenie za wadę z gwarancji nie może dochodzić go jednocześnie od sprzedawcy z tytułu rękojmi. Co więcej, w razie realizacji gwarancji i usunięcia usterki, sprzedawca jest uwolniony od odpowiedzialności za nią z rękojmi.