Zmiany w rękojmi od 2023 - zmiana 4 "Termin odpowiedzi na reklamację"
Co robisz, kiedy otrzymujesz reklamację? Czy od razu na nią odpowiadasz? Czekasz, aż Klient zadzwoni, bo na smsy albo e-maile nie odpisujesz? Pamiętaj! Klient może złożyć reklamację do Sprzedawcy w dowolny sposób. Ustnie, telefonicznie, pocztowo, e-mailem i w każdy inny sposób, który pozwoli Ci się z nią zapoznać (również na nieaktualny adres e-mail podany w CEIDG).
Jak zmieniły się przepisy związane z terminem udzielenie odpowiedzi na reklamację?
Po pierwsze pamiętajmy, że wszystkie reklamacje z tytułu rękojmi kierowane są do Sprzedawców. Sprzedawca ma obowiązek odpowiedzi na taką reklamację. Musi odpowiedzieć Klientowi w ciągu 14 dni kalendarzowych od momentu otrzymania reklamacji. W tym terminie Sprzedawca musi uwzględnić możliwość zapoznania się przez Klienta z odpowiedzią na reklamację.
Co to oznacza dla Sprzedawcy?
Brak odpowiedzi na reklamację skutkuje pełnym uznaniem roszczeń Klienta. Również odpowiedź po terminie 14 dni od momentu otrzymania reklamacji ma taki sam wpływ na uznanie reklamacji. Dlatego pamiętaj, że pisemna odpowiedź na reklamację 14 dnia od otrzymania reklamacji od Klienta może automatycznie skutkować uznaniem roszczeń Klienta. Konsument nie zapozna się z odpowiedzią, jeśli prześlesz ją 14-tego dnia pocztą. Dlatego zalecamy, aby na reklamację odpowiadać nie później niż po 5-7 dniach kalendarzowych. W ten sposób masz pewność, że 1) nie zapomnisz odpowiedzieć na reklamację, 2) Klient będzie miał możliwość zapoznać się z odpowiedzią, a Ty przypadkowo nie uznasz reklamacji Klienta.
Kliknij TUTAJ i zamów dokumenty do obsługi reklamacji, a następnie uzyskaj zwrot pieniędzy w kodach rabatowych na Gwarancje. Gwarancja + Pakiet Dokumentów = najwyższa forma ochrony przed reklamacjami kierowanymi do Ciebie!