Samochód tygodnia: Honda Civic kontra Mazda 3 - gwiazdy sceny alternatywnej.
Są to auta dla osób, które nie przepadają za autami francuskimi, niemiecki lub koreańskimi a także nie chcą jeździć Toyotą. Civic została zaprojektowana od podstaw natomiast „trójka” przeszła mały lifting. Pojedynek Hondy i Mazdy 3, która wygra?
Samochody z nadwoziem typu hatchback od lat są najbardziej pożądanymi autami i najlepiej wpasowują się w gusta Klientów - są praktyczne i użyteczne. Każda szanująca się marka pojazdów klasy B i C posiada tego typu samochody. Dzisiaj przybliżmy dwie japońskie sylwetki: futurystyczną Hondę Civic oraz szałową Mazdę 3.
Japończycy stwierdzili, że design samochodów jest bardzo ważny. Dowodem na to jest produkowany od 2006 roku model Hondy Civic VIII, który zerwał z nudą swojego poprzednika. Podobnie sprawa przedstawia się z Mazdą 3 sprzedawana od 2008 roku, której stylistykę nacechowano dynamizmem formy „Zomm-Zoom”.
Jeżeli chcesz kupić Mazdę 3 warto odwiedzić Sprzedawcę Firma Handlowo Usługowa Paweł Wasilewski https://komissupercar.auto.com.pl, który ma ją w swojej ofercie.
Samochód wyprodukowany został w 2010 roku z manulaną skrzynią biegów. Wyposażony jest w: klimatyzację ręczną, radio+CD+MP3, ABS, dzieloną tylną kanapę, immobiliser, centralny zamek, elektryczne lusterka, komputer pokładowy, tempomat, aluminiowe felgi, przyciemniane szyby, regulację wysokości fotela, czujniki deszczu, regulowaną kierownicę, kierownicę wielofunkcyjną, bluetooth oraz uchwyt ISOFIX.
Przyglądając się Mazdzie 3 można zauważyć, że producenci mieli inne podejście do projektowania. Zastosowano w niej pełny zakres technologii SKYACTIV (architektura podzespołów wspólnych z innymi modelami) oraz motyw designu „KODO-Ducha Ruchu”. Wymiary Mazdy wyprodukowanej w Japonii wynoszą: dł. 4465 mm, szer. 1795 mm, wys. 1450 mm, rozstaw osi 2700 mm i delikatnie przewyższają Hondę, która ma długość 4285 mm i szerokość 1770 mm, wysokość 1472 mm oraz rozstaw osi 2605 mm.
Bryła „trójki” ukształtowana jest tak, że łączy elegancję i dynamikę. Patrząc na karoserię oraz ukształtowanie błotników można pomyśleć, że samochód dba o kulturę fizyczną, gdyż dzięki napompowanym błotnikom wygląda jak kulturysta. Mazda charakteryzuje się dużą ilością falistych przetłoczeń na blachach i modnie załamuje światło. Podobnie jak w Civic linia okien zwęża się ku tyłowi. Tył został zaokrąglony i posiada klasyczny spoiler nad klapą oraz lampy. Element łączący oba samochody, to antena wbudowana na dachu, która przypomina płetwę rekina.
Idąc za ciosem dziewiąty Civic przypomina kosmicznego poprzednika, jednak nie jest już aż tak agresywny. Producenci zeszli na ziemię i stonowali wygląd nadwozia pozostawiając charakterystyczną bryłę statku kosmicznego. Sylwetka jest szeroka i niska ze schodzącym frontem i krótka maską. Pięciokątne reflektory, które podzielone są lakierowaną na czarno osłoną wyglądają wreszcie „jak trzeba”. W tylny zderzak wkomponowane są LED-owe pasy, które służą do jazdy dziennej - świadczy to o nowoczesności samochodu. Do wyboru jest również biksenon oraz światła przeciwmgłowe. Linia okien zwęża się w kierunku tyłu a klamki drzwi drugiego przedziału ukryte są w linii słupka. Dynamizmowi dodaje tylna klapa, która jest bardzo ścięta oraz posiada wypukłą linie świateł. Inżynierowie dołożyli wszelki starań, by auto miało wysokie parametry dynamizmu, dlatego przeciągnęli czerwony pas w tyle łączący światła z rolą spoilera. Dzięki temu jest znakomity współczynnik oporu powietrza Cx=0,27 ( konkurencyjna Mazda posiada współczynnik Cx=0,27).
Chcesz kupić Hondę Civic? Zastanawiasz się gdzie kupić? GetHelp.pl poleca Sprzedawcę AUTO-WILK z Krzeszowic https://autowilk.otomoto.pl/ , który ma w swojej ofercie ten model samochodu.
Samochód wyprodukowany został w 2010 roku w Niemczech. Wyposażony jest w: ABS, centralny zamek, elektryczne szyby tylne, czujniki parkowania tylne, wielofunkcyjną kierownicę, elektrochromatyczne lusterka boczne, ogranicznik prędkości, ESP (stabilizacja toru jazdy), poduszkę powietrzną kierowcy, zmieniarkę CD, MP3, alufelgi, elektrycznie ustawiane lusterka, immobilizer, światła przeciwmgielne, wspomaganie kierownicy, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, ogrzewanie postojowe, kurtyny powietrzne, gniazdo USB, radio fabryczne, klimatyzację automatyczną, czujnik deszczu, elektryczne szyby przednie, komputer pokładowy, tempomat, isofix, gniazdo AUX, podgrzewane lusterka boczne, poduszkę powietrzną pasażera, poduszki boczne przednie oraz CD.
Zaglądając do wnętrz aut można zauważyć dużą różnicę. W Hondzie można poczuć się jak pilot w myśliwcu, połączenie nietypowych rozwiązań z krzywiznami i bryłami świadczy o sportowym charakterze. Mazda natomiast jest bardziej tradycyjna, króluje tu elegancja bez zbędnych udziwnień. Zastosowane wykończenia w dwóch samochodach są wytrzymałe i dobrej jakości. Przestronność w samochodach jest podobna, jednak minimalnie wygrywa Mazda. Czuć to przede wszystkim przez inny rozstaw osi. Dodatkowo pasażerowie siedzący w przodzie mają więcej miejsca na nogi dzięki większemu wgłębieniu w podłodze. Kanapa tylna podobna jest w obu modelach, jednak aby mieć 100% wygodę najlepiej jak jadą tylko dwie osoby w tyle, gdyż przestrzeń jest ograniczona. Różnicą w Hondzie i Mazdzie jest przede wszystkim widoczność - kierujący Civicem będą mieli ją większą, gdyż przednia i tylna szyba jest większa. Dodatkowo kierujący mają okienko pod spoilerem, które przydaje się w najmniej oczekiwanym momencie.
A jak jest z pojemnością bagażnika? Honda zmieści 477 litrów – żaden hachback w tej klasie nie ma takiej pojemności! Mazda ma mniejszą pojemność, bo 364 litry, czyli o 113 litrów mniej. W przypadku wyjazdu z rodzina ma to znaczenie, gdyż ciężko będzie wszystko zapakować. Dlaczego jest aż taka różnica w wymiarach? Bak paliwa w Hondzie znajduje się pod fotelami kierowcy i pasażera co świadczy o wykorzystaniu wszystkich miejsc w aucie, dzięki czemu bagażnik może być większy. Natomiast jeżeli złoży się siedzenia „na płasko” w obu modelach pojemność wynosi 1200 l.
Do porównania osiągów samochodów wybraliśmy Hondę Civic z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.8 litra i-VTEC, z łańcuchowym mechanizmem rozrządu. Model ten cechuje elektroniczny układ zmiennych faz i wtrysk wielopunktowy. Auto zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy pracuje bardzo cicho. Dopiero po mocnym wciśnięciu gazu pasażerowie mogą usłyszeć pracę silnika. Aby wykrzesać z Hondy jak największą moc trzeba jeździć na wyższych obrotach. Na pochwałę zasługuje 6-biegowa skrzynia biegów, która pracuje precyzyjnie i ma krótkie skoki.Teraz zajmijmy się Mazdą 3 z silnikiem benzynowym 2.0 SKYACTIV-G, która przenosi moc na koła przednie za sprawą manualnej 6-biegowej skrzyni biegów. Jest to silnik 4-cylindrowy z 16 zaworami z bezpośrednim wtryskiem paliwa i zmiennymi fazami rozrządu. Zimna jednostka z początku wydobywa z siebie chrapliwy głos, który słychać we wnętrzu auta. Dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury praca silnika staje się wzorowa. Jeżdżąc „trójką” możemy czuć, że auto szybciej się zbiera niż Honda. Prowadzenie obu modeli jest podobne. Dopiero przy ostrzejszej jeździe i gwałtownych manewrach Mazda radzi sobie lepiej. Powodem tego jest mniej zaawansowana konstrukcja tylnego zawieszenia Hondy oparta na belce skrętnej z olejowymi poduszkami i mocowanymi osobno sprężynami. W konkurencyjnej Mazdzie zastosowano natomiast radzący sobie z polskimi drogami wielowahacz z amortyzatorami, sprężynami śrubowymi i stabilizatorem. Z przodu w obydwu modelach występuje kolumna McPhersona. W Civic oraz „trójce” twardość zawieszenia jest podobna, co przekłada się na dobre trzymanie drogi .
A jak jest z awaryjnością Hondy Civic i Mazdy 3?
Zacznijmy od Hondy Civic, gdzie przy dużych przebiegach trzeba wymieniać koło dwumasowe. Często Klienci GetHelp.pl zgłaszają awarię turbosprężarki a w egzemplarzach, które użytkuje się w mieście zatyka się filtr cząsteczek stałych. Mówiąc o zawieszeniu warto zwrócić uwagę czy nie pojawia się korozja. Jeżeli w przodzie usłyszysz stuki może to świadczyć, że w jednym z amortyzatorów spadł odbój. Pojawiają się również problemy z modułem w przekładni kierowniczej. Ważne jest, by po zakupie sprawdzić stan rozrządu, by nie doprowadzić do uszkodzeń silnika! Z mniejszych usterek można wymienić: haczącą skrzynię biegów, problem z klamkami i centralnym zamkiem. Mówiąc o Mazdzie 3 trzeba liczyć się, że mogą wystąpić awarie wspomagania kierownicy oraz cewek w silnikach benzynowych. Niestety ale Klienci GetHelp.pl zgłaszają awarie silnika, co jest bardzo kosztowne i naprawa może sięgać nawet kilku tysięcy złotych!
Opinie GetHelp
Każdy z opisywanych modali nadaje się do codziennego użytkowania. Nieduża waga i sportowy charakter powodują przyjemną jazdę. Kupując Mazdę 3 lub Hondę Civic warto pamiętać, by kupić u zaufanego Sprzedawcy, który oferuje gwarancję GetHelp.pl. Kupując samochód z gwarancją GetHelp.pl masz pewność, że w razie wystąpienia awarii nie zostajesz sam! Auto odmówiło posłuszeństwa podczas jazdy i nie chce odpalić? Wystarczy, że zgłosisz awarię do GetHelp.pl a w szybkim czasie przyjedzie pomoc drogowa, która spróbuje naprawić Twój samochód na drodzę. Jeżeli się nie uda, przeholuje samochód do wyspecjalizowanego warsztatu, który zajmie się naprawą. Za nic nie będziesz musiał płacić! Wszystko masz w pakiecie gwarancji! Wystarczy kupić samochód z gwarancją GetHelp.pl
Wciąż za mało? Przeczytaj więcej: