Samochód tygodnia: Opel Insignia

Opel Insignia to dumny następca Vectry, która przez lata była standardem motoryzacyjnym na polskich drogach. Model serii I zadebiutował w 2008 roku i zyskał popularność w segmencie limuzyn ze średniej półki. Gwarantuje bogactwo wersji wyposażenia dodatkowego, szeroki wybór jednostek napędowych oraz świetny design. GetHelp.pl udziela Gwarancji na Insignie mając na uwadze awaryjność tego samochodu.

Następca Vectry-C stał się hitem sprzedażowym w Zachodniej Europie oraz w Polsce. Rewolucyjny, oprócz możliwości wyboru z szerokiej gamy jednostek napędowych, okazał się wygląd samochodu. Po topornych Astrach i Vectrach firma wprowadziła na rynek auto mogące być samochodem rodzinnym, a nawet – elegancką limuzyną.

 Samochód od 2008 roku oferowany był z kilkoma wersjami silnikowymi. Z benzyniaków kierowcy cieszyć się mogli m.in. 140-konnym 1.4 Turbo Eco Flex, dwulitrowym Eco Tec o mocy skokowej 220 lub jednostką V6 o pojemności 2.8 litra i mocą 260 koni mechanicznych. Z jednostek wysokoprężnych najpopularniejszą na początku była jednostka 2.0 CDTi, której moc w 2012 roku sięgała nawet 195KM!

Ciekawą ofertę sprzedaży Opla Insigni można znaleźć u Dealera Auto Handel Kozik

https://auto-handelkozik.otomoto.pl/

Auto Handel Kozik oferuje wersję Kombi z 2009 roku. Samochód jest 5 drzwiowy zatem idealny dla rodziny. Auto sprowadzone jest z Danii w dobrym stanie technicznym. Posiada m.in.: 6-cio manualną skrzynie biegów, wspomaganie kierownicy, centralny zamek z pilota, klimatyzacje automatyczną dwustrefową, 4 elektryczne szyby, czujniki parkowania tył, czujniki parkowania przód, elektryczne lusterka, skórzaną tapicerkę, panoramiczny dach, wentylowane  i podgrzewane fotele, tempomat, ogranicznik prędkości, dodatkowy komplet kół zimowych, aluminiowe felgi, fotochromowe lusterko wsteczne, komputer pokładowy, ABS, Immobilizer. Auto objęte jest roczną  Gwarancją  GetHelp.pl, dzięki czemu jest pewnym i bezpiecznym zakupem.


Dobre i złe strony Insigni  według opinii Gethelp.pl
Jak wskazują klienci GetHelp.pl, niezaprzeczalnym atutem jest mnogość motorów napędowych, dobra dynamika i solidna bryła samochodu. Wśród modeli, począwszy od 2008 roku, odnaleźć można niedrogie egzemplarze z podstawowym wyposażeniem, albo najbardziej prestiżowe, na przykład z serii Cosmo. Jednostki wysokoprężne cechują się dobrą dynamiką, niskim spalaniem oraz nadzwyczaj dobrą elastycznością pracy. Samochód, nawet w podstawowych wersjach silnikowych, pozwala na cieszenie się dynamiczną i komfortową jazdą - również za sprawą doskonale zestrojonego i wytrzymałego zawieszenia. Diesle dobrze znoszą nawet większe przebiegi i problemy z wtryskiem w tym modelu praktycznie nie występują.

Błędy młodości w przypadku Insigni I to przede wszystkim mało miejsca – szczególnie w sedanie lub wersjach z podniesionym tyłem. Widać też mocne odejście od Vectry znaczącym ograniczeniem przestrzeni bagażowej, co w przypadku auta rodzinnego nie jest pożądaną rzeczą. Co do pozostałych kwestii funkcjonalnych, nie powinno się mieć zastrzeżeń, no chyba że pominie się bardzo zróżnicowaną jakość materiałów w zależności od wersji wyposażenia.

 

Jakie są najczęstsze problemy i awarie w Insigni?
Usterek jak na nowe auto jest dość sporo, potwierdzają to zgłoszenia awarii Naszych Klientów. Uszkodzone poduszki silnika, to zmora tych aut zwłaszcza w dislach. Jedną z poważniejszych awarii jest przekładania kierownicza, która szybko się wyrabia. Warto również zwrócić uwagę na lakier, który jest bardzo podatny na zarysowania oraz łatwo odpada. Często pojawiają się stuki spod maski spowodowane poluzowaniem się obudowy filtra powietrza. Wizytówką spośród awarii Insigni w wersji 2.0 CDTi są uszkodzenia przewodów turbiny a także bardzo często awarii ulega sama turbina, która jest bardzo kosztowna w naprawie.  Występuje również nieszczelność zaworu systemu recyrkulacji spalin. Typowe dla jednostek wysokoprężnych produkowanych w okresie od 2006 roku, które muszą spełniać wymogi emisji spalin EURO 4 jest zapychanie się filtrów DPF. Trzeba się też liczyć ze zużytą uszczelką smoka olejowego. Problematycznym punktem turbodiesla 2.0 są też świece żarowe, warto dodać, że najlepiej  wymieniać je kompletami. Jeżeli chodzi o benzynowe silniki awarie pojawiąją się często w silnikach 1.4 turbo i są to kolektor dolotowy oraz pokrywa rozrządu. Na elektronikę również warto zwrócić uwagę, która jest problematyczna zwłasza jeżeli chodzi o układ sterujący silnikiem. Kapryśny jest również centralny zamek a  pojawiające się kontrolki na desce rozdzielczej i komunikaty wyskakujące bez powodu, to codzienność.


 

Opinie GetHelp

Opel Insignia, to samochód, który można pochwalić przede wszystkim za rewelacyjny wygląd oraz bogate wyposażenie. Jednakże oczekujemy od niego dużo więcej niż tylko wyglądu. Niestety na wstępie już może niemiło zaskoczyć ze względu na dużą awaryjność. W statystykach GetHelp.pl był to najczęściej holowany samochód w 2017 roku. Nie można jednak definitywnie przekreślić tego samochodu, gdyż na pochwałę zasługuje bogata oferta silnikowa. Kupując Opla Inisignie warto kupić u zaufanego sprzedawcy, który oferuje Gwarancje GetHelp.pl. Dzięki Gwarancji nie trzeba obawiać się awarii, gdyż GetHelp.pl pokryje koszt naprawy. Jeżeli myślisz o zakupie tego samochodu to tylko z Gwarancja GetHelp.pl, wtedy możesz cieszyć się z komfortowej jazdy i żadna usterka Cię nie zaskoczy tym bardziej że możesz liczyć na całodobowy Assistance ( a właściciele tej marki bardzo często z tego korzystają smiley)

 

Poczytaj inne:

☞ Samochód tygodnia: Opel Corsa D

☞ Co zrobić w przypadku awarii na drodze?

☞ Uwaga! To się psuje: koło dwumasowe - dwie masy to kupa kasy!

 

Podziel się