Jest nas coraz więcej i więcej... aż 50% więcej

Na początku 2020 roku nikt nie przypuszczał, że w wyniku wirusa, który był w odległych Chinach, cały świat może „stanąć na głowie”. Z natury nie zastanawiamy się nad rzeczami, które nas nie dotyczą lub które dzieją się na drugim końcu świata. Okazuje się, że dwa miesiące wystarczyły, aby rynek pracy zmienił się nie do poznania.


Sytuacja zmienia się dynamicznie

Koronawirus utrudnił naszą codzienność, a co za tym idzie, także i życie zawodowe wielu Polaków. Agencja rekrutacyjna People przeprowadziła ankietę, która miała na celu zbadanie nastrojów polskich pracowników w związku z pandemią, ich obawy o obecne stanowisko, a także gotowość do zmiany pracy. W związku z trwającą od marca epidemią koronawirusa sytuacja na rynku pracy jest dynamiczna i zróżnicowana. Obecnie sporo branż produkcyjnych (AGD, pneumatyka, e-commerce) znajduje się w szczycie sezonu, przez co mają potrzebę zwiększania zasobów ludzkich w swoich organizacjach. Jest jednak spora grupa przedsiębiorców, która obawia się drugiej, jesiennej fali pandemii, co za tym idzie, podchodzą oni do zwiększenia kosztów (zatrudniania nowych pracowników) z dużym dystansem. Coraz częściej decydują się na pracowników tymczasowych lub usługę outsourcingu.

 

Kogo pandemia dotknęła najbardziej?

Wyniki przeprowadzonego przez agencję People badania wskazują na znaczące różnice pomiędzy odczuwaniem skutków pandemii w różnych grupach wiekowych pracowników. I tak w podziale na wiek, najczęściej utraty swojego aktualnego miejsca pracy boją się osoby pomiędzy 18 a 25 rokiem życia – 31% na pytanie, czy obawia się o swoje miejsce pracy, odpowiedziało twierdząco. Co mogą zrobić w tym momencie osoby bez doświadczenia lub młodzi ludzie świeżo po maturze, lub absolwenci studiów, którzy poszukują stałego zatrudnienia? No oni mają w tym momencie problem. Są teraz najbardziej pokrzywdzoną grupą pokoleniową w związku z tym, że moment wejścia na rynek pracy determinuje przeważnie całą ich późniejszą drogę. Badania naukowe pokazują, że ludzie wchodzący na rynek w momencie kryzysu, recesji, z którą mamy dzisiaj do czynienia, mają później problemy ze znalezieniem pracy, nie potrafią zwrócić się do pracodawcy po podwyżkę, częściej decydują się na umowy śmieciowe, nawet częściej rozwodzą się i żyją krócej od innych. Młodzi mają pecha – przez epidemię od początku kariery zawodowej są w gorszej pozycji.

 

Ostrożny powrót do rzeczywistości

Lucyna Pleśniar – dyrektor agencji People zwraca uwagę, że w obecnej sytuacji pracodawcy prezentują raczej zachowawczą postawę. Wielu z nich nadal nie przywróciło na przykład wstrzymanych na przełomie marca i kwietnia rekrutacji. Większość firm decyduje się obecnie na zatrudnianie wyłącznie kluczowych pracowników, niezbędnych do utrzymania bieżącej działalności przedsiębiorstwa. Założenia rozwojowe na 2020 rok zostały mocno zweryfikowane, a dynamika zatrudnienia nie powróciła i jeszcze przez wiele miesięcy nie powróci do stanu sprzed pandemii. Pracodawcy starają się przeczekać niepewny moment, obserwując dalszy rozwój sytuacji.

 

Myślenie przyszłościowe to podstawa

Wystarczył jeden lock down, aby wiele prosperujących firm się zamknęło lub znacząco ograniczyło swoją działalność. Spowodowane to było tym, że w dużym stopniu opierały się one na zarządzaniu nie swoimi pieniędzmi. Kredyty, leasingi, pożyczki to okazało się zgubne.

Miejmy jednak świadomość, że nie wszędzie tak było. W GetHelp.pl od początku istnienia wiemy, że nie można zakładać, że zawsze wszystko będzie dobrze. Trzeba mieć nie tylko plan A ale również B i C. Sprzedaż nie zawsze idzie zgodnie z planem i czasami czynniki zewnętrzne mogą nam pokrzyżować plany. Mimo tego, że GetHelp.pl z roku na rok notował kilkudziesięcioprocentowy wzrost, firma się rozwijała, a nasze Gwarancje na samochody używane w swojej ofercie regularnie miało coraz więcej Partnerów, to zawsze mieliśmy plan awaryjny. Ten plan pomógł nam spokojnie funkcjonować w czasach szczytu pandemii. Nie robiliśmy nerwowych ruchów, nie redukowaliśmy etatów, nie zwalnialiśmy tempa wzrostu. Oczywiście kwiecień był miesiącem słabym (tak jak wszędzie), ale po prostu byliśmy na to gotowi. Wiedzieliśmy, że nawet jeśli lock down będzie trwał dużo dłużej to i tak wyjdziemy z tego bez szwanku.

Postanowiliśmy czas ten poświęcić na udoskonalanie naszych ofert, kontakt z każdym Partnerem i jeszcze lepszą organizację pracy własnej. Wiedzieliśmy, że włożona wtedy praca będzie procentować, a po lock downie wyjdziemy jeszcze silniejsi niż byliśmy. I tak już w maju, osiągane przez nas wyniki zrównały się z tymi zeszłorocznymi. Ale to, co najlepsze dopiero miało nadejść. Czerwiec był dla całej naszej firmy rekordowy. Tak mocnego miesiąca jeszcze nie mieliśmy a wszystko dzięki temu, że dobrze przepracowaliśmy czas pandemii i mieliśmy plan B i C.

Po tak dobrym miesiącu nasza decyzja nie mogła być inna… zatrudniamy nowe osoby. Wtedy, kiedy wszystkie inne firmy zastanawiały się jak przetrwać, lizały rany po kwietniu czy nadal obniżały wymiary etatu swoim pracownikom, my z pełną świadomością postanowiliśmy zatrudnić nowych wyłapanych. Wiedzieliśmy, że to jest ten czas. Chcemy się rozwijać i każdego dnia na nowo wyznaczać sobie kolejne szczyty do pokonania.

Droga, którą obraliśmy, nie była wyścigiem na 100 metrów, traktowaliśmy ją bardziej jak maraton. Wiedzieliśmy, że to nie chodzi o to, by zatrudnić jednego pracownika. My chcieliśmy kolejny raz zrobić coś wielkiego. I tak o to od tego pamiętnego czerwca, gdy podjęliśmy taką decyzję aż do dnia dzisiejszego zwiększyliśmy ilość nowych pracowników w GetHelp.pl o PONAD 50%. I nie zamierzamy zwalniać. Regularnie szukamy coraz to nowych pracowników, którzy wiedzą, że pasja, ciężka mrówcza praca i zaangażowanie to są składowe zwycięstwa i sukcesu.

Zwycięzcy nigdy nie rezygnują
Rezygnujący nigdy nie zwyciężają

Pomyślicie pewnie, że tyle zatrudniamy, ponieważ na rynku pojawiło się pełno specjalistów z doświadczeniem. Ale prawda jest taka, że my od zawsze patrzyliśmy na ludzi, a nie na ich CV. Czy dwudziestolatek pełny pasji i ambicji jest gorszy tylko dlatego, że nie ma doświadczenia? Absolutnie, że nie. W GetHelp.pl każdy ma takie same szanse. Każdego traktujemy tak samo.

Ważne dla nas jest również słuchanie pracownika na każdym etapie jego pracy w GetHelp.pl. Właśnie dlatego każda osoba na początku szkolenia jest pytana o jej odczucia związane zarówno z całym procesem rekrutacji jak i z opinią jaką miała, przychodząc do nas. Te informacje są bardzo cenne, ponieważ pomagają nam regularnie zwiększać jakość i dopasowywać się do oczekiwań, jakie stawia przed nami rynek pracy.

„Firma otwarta na ludzi. Bardzo pozytywne zespół”, „Firma jest otwarta na ludzi oraz ich świeże spojrzenie. Wszystko było jasno i zrozumiale wytłumaczone a każdy był pozytywny i bardzo uśmiechnięty”, „Pozytywne opinie od klientów przekładają się również na atmosferę w samej pracy”

To tylko niektóre z opinii naszych pracowników. Pokazują nam jednak, że idziemy dobrą drogą, a wysyłane przez nas komunikaty są spójne i robimy tak, jak mówimy. Dla nas profesjonalizm to podstawa. Jesteśmy rzetelni nie tylko w stosunku do Klientów i Partnerów, ale również dla pracowników.

Zawsze pytamy się nowych pracowników o to co ich zdaniem najcenniejszego będą w stanie wnieść do firmy. Ich odpowiedzi pokazują, że stawiamy na ludzi różnorodnych i szukamy przede wszystkim w człowieku „tego czegoś”.

„Myślę, że moim największym atutem, który wniosę do firmy jest doświadczenie w budowaniu długofalowych relacji”, „Moim niewątpliwym atutem jest doświadczenie w pracy w korporacji, które sprawia, że jestem poukładany i konsekwentny w swoich działaniach”, „Lojalność i oddanie to mnie niewątpliwie cechuje (ale nie sądzę, by w tym zespole była to unikatowa cecha)”, „Otwartość, bezkonfliktowość, szybkość w podejmowaniu decyzji”

Jesteśmy dumni z tego, jacy ludzie razem z nami chcą tworzyć GetHelp.pl, czyli największą i najlepszą firmę Gwarancyjną w Polsce.

Nie ważne czy masz wieloletnie doświadczenie w sprzedaży, pracowałeś wcześniej w sklepie odzieżowym, byłeś barmanem w restauracji, czy może jest to Twój pierwszy kontakt z pełnoetatową pracą. GetHelp.pl jest dla każdego. Jeśli tylko masz w sobie pasję, zapał, ambicję i nie boisz się codziennej mrówczej pracy, to ty też możesz być #wyłapany z miliona.


Przeczytaj również:
☞ Opinie GetHelp – okiem Przedstawiciela Handlowego
☞ Nasz pierwszy #wyłapany
☞ To my zostaliśmy #wyłapani

Podziel się