Zmiany w rękojmi od 2023 - zmiana 6 "Akceptacja niezgodności towaru z umową przez Klienta" 

Od 1 stycznia 2023 roku każda niezgodność towaru z umową musi zostać wyraźnie i odrębnie zaakceptowana przez Konsumenta. 

Jak zmieniły się przepisy? 

Do tej pory wystarczyło poinformować Klienta, że pojazd posiada wady (fizyczne lub prawne) i np. jako “zadośćuczynienie” przyznać Konsumentowi rabat. Od 1 stycznia 2023 Sprzedawca potrzebuje wyraźnej i odrębnej akceptacji przez kupującego WSZYSTKICH niezgodności towaru z umową, aby ograniczyć odpowiedzialność z tytułu rękojmi.  
 

Co to oznacza dla Sprzedawcy samochodów używanych? 

W praktyce oznacza to, że Sprzedawca musi stworzyć miejsce na wyraźną (np. czytelny podpis) akceptację cech pojazdu tworzących niezgodność towaru z umową. Zgodnie z przepisami potrzebny jest do tego odrębny dokument. Chcesz wiedzieć jak go sporządzić?
Kliknij w obrazek poniżej i zamów e-booka i szkolenie, które przygotują Cię do samodzielnej obsługi reklamacji!

Podziel się